TOOTY.co.il
חופשת סקי עם ילדים

בשנה שעברה תכננתי חופשת סקי זולה ברומניה לי ולחברתי נורית. אז בסופו של דבר לא הסתדר לנו לטוס יחד.
השנה הייתי חייבת לנסות חופשה ברומניה לפי המודל שלי "סקי חצי חינם".  סיקרן אותי אם באמת אצליח להוזיל עלויות ולהסתדר לבד בלי כל הפינוקים שיש בחבילות סקי "הכל כלול" מוכנות.
(החבילות המוכנות כוללות הזמנת טיסה, העברה לאתר, מלווה ישראלי שמסדר השכרת ציוד ושיעורי גלישה… בקיצור קייטנה כיפית אך יקרה.)

גם הפעם, כמו ברוב נסיעותיי, רגע לפני הטיול עוד לא היה לי ברור אם נצא. יומיים לפני הטיסה שירה התחילה להשתעל…
קניתי לה סירופ להקלה אך טעמו לא היה לטעמה.
אפילו האיום שלא תוכל לגלוש ותאלץ לבלות את חופשת הסקי במלון, לא שיכנע אותה להתיידד עם הסירופ…
יצאתי לסיבוב התיעצות עם גוגל ומצאתי מתכון לסירופ מבית "תרופות סבתא".
המתכון מאוד פשוט: לערבב כפית מיץ בצל עם כפית מיץ לימון וכפית דבש, להוסיף מעט מים חמים וזה מוכן.
הצעתי לשירה עבודת יצירה של הכנת סירופ בעצמה. וזה עבד!
בנתב"ג הגוזלית אפילו ביקשה לרקוח עוד מנה בזמן ההמתנה למטוס.
גייסנו את המצרכים באדיבות "ארומה" ושירה בהתלהבות עמלה על הכנת הסירופ במקום הפעילות המסורתית שלה במשחקיה.
השיעול נשאר בארץ, ואנחנו הגענו למלון שלנו בפויאנה ברשוב כשרות לגלישה!

נתב"גכדי להגיע לאתר הסקי, שכרתי רכב בשדה התעופה בבוקרשט. זו הפעם הראשונה שאני נוהגת בחורף בחו"ל. מאוד חששתי, אבל האמת, היה נוח ופשוט. הכבישים כאן נקיים משלג. הרכב שלי היה מצויד בצמיגי חורף וחוויית הנהיגה הייתה רגילה לגמרי.
אגב, החשש מנהיגה בחורף הוא אחד המניעים להזמין חופשת סקי יקרה של "הכל כלול" עם העברות לאתר.
הנסיעה מבוקרשט לפויאנה ברשוב נמשכה כשעתיים ורבע. לאורך הכביש היו נופים מושלגים מרהיבים של מרחבים, יערות והרים. מפעם לפעם ראיתי עגלות עם סוסים שהובילו עצים לחימום הבתים. חבורות ילדים השתעשעו עם מזחלות שלג בכפרים.

Romaniaאחר הצהריים הגענו למלון המפנק שלנו – Rizzo. זכינו בסוויטה כי נגמרו החדרים. 😉
שדרוג מפתיע וכיפי!  המלון מאוד קרוב למסלולי הגלישה ויש לו ספא.
מול המלון שוכן היכל החלקה על הקרח, עוד פעילות מדליקה שאפשר לעשות בפויאנה ברשוב.
בלובי מצאנו כמה מזחלות שלג לשימושם של אורחי המלון לגמרי בחינם. תענוג!
יצאנו להכיר את הסביבה ולשחק קצת בשלג. שירה צהלה בהתלהבות ולא רצתה לחזור למלון.
מחר אנחנו עולות לגלוש!

כשאתם בוחרים מלון באתר סקי, הוא לא חייב להיות קרוב למסלולים. אך חשוב שהשכרת המגלשיים תהיה קרובה למעליות הסקי כדי שלא תצטרכו לסחוב אותם דרך ארוכה.
אני מאוד אוהבת שיש ג'קוזי חם במלון. אחרי יום גלישה זה נעים ומקל על השרירים.

פויאנה ברשובקמנו בבוקר מתרגשות לקראת הסללומים.
השכרנו מגלשיים ועלינו למסלול של מתחילים להתחמם. ביקשתי ממדריך גלישה – דני, להתלוות אלינו לשיעור של שעה כדי ללמד אותי להתנהל עם שירה.
כשגולשים עם ילדה חשוב לדעת איך לתפוס אותה נכון במעלית כי היא קטנה מדי לעלות לבד ואיך לרדת במדרון יחד איתה בבטחה. לגלוש שירה כבר למדה בבולגריה לפני שנה, שם היא גלשה עם מדריכה.
הפעם דני לימד אותי להיות מעין מדריכת סקי לשירה. 😉

גלשנו, גלשנו וגלשנו…. עד שהתחננתי בפני שירה ללכת לנוח. אני להיום נגמרתי.
מפנטזת על ג'קוזי חם….

סקי בפויאנה ברשובבערב עשינו אפטר-סקי בברשוב המדהימה ביופייה. סיפור האהבה שלי עם העיר התחיל כבר לפני שנה וחצי בטיול הראשון שלנו לרומניה. אני מתרגשת להיות כאן שוב…
מה גם שהפעם חברתי אנדה, ילידת ברשוב, ביקשה שאקפוץ לאזור שהיא גדלה בו ואשלח לה תמונות מהרחוב שלה. היא סיפרה לי שהיה שם בית כנסת עתיק שלא פעיל בימינו. את בית הכנסת לא מצאנו, אבל שירה ואני שולחות לך אנדה חיבוק ממרכז ברשוב עם נופי ילדותך. 🙂

ברשובאחרי יומיים של חימום עזבנו את מסלול המתחילים ועלינו אל ההר לגלוש "על אמת".
אני גאה בילדה המהממת שלי, גולשת סקי אמיתית! שירה עשתה איתי פעמיים מסלול של 6 ק"מ. 🙂
הגוזלית הגשימה לי חלום… אין כמו גלישה ביחד עם הילד שלך!
מי שגלש עם הילדים שלו ודאי יודע על מה אני מדברת.

חופשת סקי משפחתיתהזמן טס לנו והחופשה כמעט הסתיימה. זכינו לשבוע שמשי נעים, היה תענוג לגלוש… וגלשנו המון.
בחרנו לסיים עם יום מזחלת שלג.

שאלתם אותי אם לילדים קר כאן.
חברים, חםםםם לנו בטירוף! מזג האוויר נוח בלי רוח – לא מרגישים את הקור בכלל. בהפסקת צהריים היינו בלי מעילים.
לגלוש חייבים עם מעיל וכפפות (גם כשחם) כי חליפה מגינה עלינו במקרה של נפילה.

מחר אנחנו חוזרות לבוקרשט, בדרך נעבור בטירה של דרקולה בעיר בראן.

מזחלת שלג לילדיםהטירה של דרקולה היא מבצר עתיק בראש צוק. היא נבנתה כדי להגן על סוחרים בדרכם מטרנסילבניה לוולאכיה. בטירה מוצגים סיפורי חיים של בני שושלת המלוכה של רומניה. הרוזן ולאד היה אחד מהם והתפרסם בזכות הסופר האנגלי בראם סטוקר, שביקר בטירה בסוף המאה ה-19 וכתב בהשראתה את "דרקולה".

עם עליית השלטון הקומוניסטי ברומניה בתחילת המאה הקודמת, הטירה נלקחה מבעליה. היא הוחזרה ליורש העצר עם נפילת הקומוניזם והושכרה על ידו לרשויות המקומיות לשמש כאתר תיירות היסטורי.

"אמא, אני כבר יודעת שדרקולה לא אוכל ילדים, זה הכל בכאילו…" אמרה שירה כשיצאנו.

לפני שנה וחצי היא סירבה בתוקף להתקרב למקום אחרי שראתה תמונה של דרקולה באינטרנט.

טירת בראן בצמוד לטירת בראן שוכן שוק תוסס וצבעוני.
מצאנו שם מאכלים מקומיים, בגדים מסורתיים, יין חם מתוק וכמובן הרבה צעצועים.
"אמא תקני לי…" מכירים?
איך יוצאים מזה בטוב? פשוט מאוד – מקצים לילדה תקציב לבזבוזים.
נתתי לשירה 20 ליי (20 ש"ח) והיא בחרה לעצמה מתנות בקפידה ואפילו התמקחה טיפה עם המוכרים.
תענוג, שתינו יצאנו מרוצות ומחוייכות. 🙂

שוק בבראןהזמן טס כשנהנים… ונהנינו מכל רגע! היינו ערות עד מאוחר, צחקנו ושיחקנו המון.
תודה לילדה המקסימה שלי שאת כזאת חברה טובה, קלילה והרפתקנית. איזה כיף שאת אוהבת לטייל!

חופשת סקי משפחתיתלחיי חופשות הסקי העצמאיות!

לחיי חופשות הסקי

TripAdvisorאטרקציות בפויאנה ברשוב
בתי מלון בפויאנה ברשוב
אוכל כשר בפויאנה ברשוב
השכרת רכב ברומניה
טיסות לרומניה

קבלו בונוס ממני: מפעם לפעם אני מוצאת טיסות זולות או בונה טיולים עצמאיים ושולחת במייל למנויים של הבלוג. רוצים גם? הירשמו כאן: צרפו גם חברים, כדי שגם הם יהנו ויחסכו :)

(אם נרשמתם בעבר ולא קיבלתם ממני מייל - בדקו בתיבת קידומי מכירות)